Աուդիտի կազմակերպման սկզբունքներ
Աուդիտը կարող է իրականացվել տարբեր նպատակներով և տարբեր մեթոդներով՝ կախված ստուգման բնույթից և կազմակերպության պահանջներից: Աուդիտի հիմնական տեսակներն են.
Ֆինանսական աուդիտ: Այս տեսակի աուդիտը ստուգում է կազմակերպության ֆինանսական հաշվետվությունները:
Համապատասխանության աուդիտ: Այս աուդիտը ստուգում է, թե արդյոք հաստատությունը հետևում է համապատասխան օրենքներին, կանոններին, ընթացակարգերին::
Արտաքին աուդիտ: Իրականացվում է արտաքին աուդիտորական կազմակերպության կողմից և տրամադրում է անկախ գնահատում և հավաստում հաստատության ֆինանսական հաշվետվությունների վերաբերյալ:
Որակի վերահսկողության աուդիտ: Ստուգում է, որ արտադրական կամ այլ ծառայությունների մատուցման գործընթացները համապատասխանեն որակի պահանջներին:
5. Կրթական ծրագրերի աուդիտ: Կրթական ծրագրերի գնահատում, որի ընթացքում ստուգվում են այդ ծրագրերի որակը, արդյունավետությունը և համապատասխանությունը չափանիշներին:
Աուդիտը լինում է՝
- մասնակցային. սովորողների, ուսուցիչների, ծնողների, բարեկամների նախագծային տարբեր խմբեր մասնակցում են աուդիտին նրա որևէ փուլում՝ ուսումնասիրության, արդյունքների, առաջարկությունների քննարկման, անհատական արդյունքների ներկայացման ձևաչափով․
- խթանող. մասնակիցներն անում են առաջարկություններ, գրանցում դրանք որպես նախագծի արդյունքներ, զարգացում.
- բաց. նյութերը, առաջարկությունները հրապարակվում են, հասանելի են։ Դպրոցների ղեկավարները, նախագծի համակարգողները ասուլիս-կլոր սեղաններ են կազմակերպում՝ ապահովելով նախագծի հանրայնացնումը։
Աուդիտն իրականացնողներն են՝ ծրագրերի ղեկավարներ, նախագծի ղեկավարները՝ դասավանդող, սովորող, համակարգողները՝ դպրոցների նախագծային խմբերը:
Աուդիտի հարթակները
- Սովորողների, դասավանդողների բլոգներ, կրթահամալիրի կայք, կրթահամալիրի հանրայնացման հարթակներ, ասուիլիսներ, կլոր սեղաններ։
Աշխատակարգ
- Գրանցվում-հրապարակվում են կրթահամալիրի, հեղինակային կրթական ծրագրի ուսումնական տարիների ձեռքբերումները նյութական միջավայրում։
- «Հանրային աուդիտ» խորագրով ստեղծվում, հրապարակվում, տարածվում են ռեպորտաժներ, հարցազրույցներ, տեսանյութեր։
- Կազմակերպվում են ասուլիսներ, ՖԲ ասուլիսներ, Հասարակագիտական ստուգատեսի շրջանակում ծրագրով կլոր սեղաններ:
- Այլ ձևաչափով։
Ուսումնասիրության շրջանակը
- Նյութական միջավայրը. գրանցման միավորները՝ քառակուսի մետր, աշխատանքում ներառված մարդկանց թիվ, կրթահամալիրի ծախսերը, շահառուների թիվ, շահառուների արձագանք
— կրթական պարտեզ, կանաչ լանջերի ստեղծում, ամենօրյա խնամք
— ուսումնական նկուղներ
— ուսումնական տանիքներ
— նոր, նորոգված ներքին տարածքներ՝ խմբասենյակ, կաբինետ, սրահ, արհեստանոց, արվեստանոց, ուսումնաարտադրական արհեստանոց
— նյութական միջավայրում ընդհանուր գործածման նոր ուսումնական միջոցներ, գործիքներ, պիտույքներ - Նյութական միջավայրը՝ որպես ուսուցողական. ուսումնական ծառայությունները՝
— փակ լողավազանի
— խոհանոցի
— արվեստանոցի, արհեստանոցի, ուսումնաարտադրական արհեստանոցի, լաբորատորիայի, կաբինետի - Մարդկային ռեսուրսներ. (թիվ, աշխարհագրություն)
— սովորողներ, ուսանողներ
— նախակրթարանի սաներ
— երկարացված օրվա ճամբարի սովորողներ
— աշխատողներ
— կրթահամալիրում վերապատրաստված մասնագետներ
— կրթահամալիրային նախագծերի մասնակցած սովորողներ, մանկավարժական աշխատողներ
— մենթոր ուսուցիչներ
— ծրագրի գործընկերներ, աջակիցներ - Հեղինակային կրթական ծրագրային կազմակերպում
— ուսումնառության պայմանագիր
— անհատական ուսումնական պլան
— ուսումնական պլանի կազմակերպման կարգեր-
— ուսումնական բլոգներ
— ուսումնական նախագծեր
— ուսումնական ճամբարներ, ստեղծագործական հավաքներ
— մեդիագրադարան
— կրթահամալիրի ներքին ցանց
— ուսումնական TV, ռադիո
— կրթական փոխանակումներ
— հանրակրթական կամուրջներ
— միջազգային նախագծերի, մրցույթների մասնակցություն
Առանձնահատուկը կրթահամալիրում - Դրամական ցուցանիշներ.
Մուտքեր՝
— պետական հատկացումներ
— սովորողների, ուսանողների ուսումնառության պայմանագրով որոշված վճարումներ
— սաների խնամքի և զարգացման պայմանագրով որոշված վճարումներ
— լրացուցիչ կրթության պայմանագրով որոշված վճարումներ
— կրթական այլ ծառայության համար պայմանագրային վճարումներ
— այլ ներդրումներ (նպատակային, բարեգործական, …)
Ծախսեր՝
— աշխատավարձ
— դասավանդողների ամսական միջին աշխատավարձ
— ապրանքների, նյութերի ձեռքբերում
— կոմունալ ծախսեր
— այլ ծառայությունների համար պայմանագրային վճարում
*Աուդիտը (հաշվեստուգում) կազմակերպության, համակարգի գործունեության, ծրագրի և արդյունքի անկախ գնահատման գործընթացն է։